Cum sunt afectati copiii de reclamele la TV?

000.3 (3)

Publicitatea la produsele alimentare are o puternica influenta asupra alegerii produselor pentru copii, dar, potrivit unui nou studiu, parintii au totusi un cavant de spus.

Acesta a inclus 75 de copii intre 3 si 5 ani, care au urmarit doua desene animate, cu o reclama in mijlocul fiecarui desen. Jumatate din copii au vazut o reclama pentru felii de mere cu sos si jumatate au vazut o reclama la cartofi prajiti.

Dupa ce au urmarit desenele animate si reclamele, copiilor li s-a permis sa aleaga un cupon pentru una dintre produse alimentare la care se facuse reclama, tinand cont si de sfatul primit de la parintii lor.

Jumatate dintre parinti au fost pusi sa-i incurajeze pe copii lor sa selecteze alimentele sanatoase, in timp ce celeilalte jumatati i s-a spus sa ramana neutra.

Dintre copiii care au vazut reclamele pentru cartofi prajiti, 71 la suta au ales cuponul pentru cartofi prajiti in cazul in care parintii lor au ramas neutri, in timp ce doar 55 la suta au optat pentru cuponul de cartofi prajiti in cazul in care parintii lor i-au incurajat sa aleaga alimentele sanatoase.

Dintre copiii care au vazut reclamele la feliile de mere, 46 la suta au ales cupon pentru Cartofi prajiti in cazul in care parintii lor au ramas neutrii, in timp ce doar 33 la suta au ales cuponul pentru cartofi prajiti in cazul in care parintii lor i-au incurajat sa faca alegerea sanatoasa.

„Copiii au fost in mod clar influentati de reclamele vazute, cu toate acestea, parintii nu sunt lipsiti de putere,” a remarcat autorul studiului, dr. Christopher Ferguson din Texas A & M International University, intr-un comunicat de presa.

Studiul apare in Journalul de Pediatrie.

In timp ce impactul reclamelor la alimente asupra copiilor este considerabil, Ferguson a spus ca parintii „au un avantaj in cazul in care acestia sunt fermi pe termen lung in ceea ce priveste alimentatia sanatoasa.”

Sursa :http://yourlife.usatoday.com/https://viataverdeviu.ro 

Va multumesc,

Psiholog Alina Blagoi

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *